- Gerçek yaşamın ölümden sonra başladığına ve/veya ölümden sonraki yaşamın sürekliliğine inanan toplumlar için dünyevi yaşantı dirimli olma halidir ve yaşamın kısa bir süresine karşılık gelir. Bu nedenle, ölümden sonraki sürekliliği önemseyen inanç sistemleri, dünyasal evlerine vermediği değeri, ölüm evlerine verirler. Şamanlar da böyledir. Örneğin Likyalılar mezarlarını dağlara yaparlar; Eski Mısırlılar ölülerini mumyalayarak piramitlerde saklarlar; kimi Selçuklu gömülerinde ölü sultanları geleceğe bozulmadan aktarmak için balmumu kullanılır. Bu kültürler, ölümden sonraki yaşamı kutsarlar.
Arbinas, Arbinas ve karısı, Arşitrav, balmumu, British Museum, Charles Fellows, deniz tanrısı Nereus, Eski Mısırlılar, Fethiye, Halikarnas Mozolesi, İran ve Yunan etkisi, Kınık Köyü, Leto, Likya, Likya lahitleri, Likya mezarı, Likyalılar, Mısırlılar, mumyalama, Nereid, Nereid Anıtı, Ölümden Sonraki Yaşamı Kutsama Şekilleri, Pavaya’nın lahdi, şaman, Selçuklu, Xanthos/Kaş
Leave A Reply