- Çağdaş Sanat ile
*estetik bir etkinlik olarak sanat fikri değişmiş,
*sanat, kültürün diğer alanlarından (film, TV, reklam, bilim, bilgisayar ürünü görüntü vs.) ayırt edilemez olmuş,
*daha özgürlükçü bir sanat anlayışı gelmiş,
*sanatın hayattan bağımsızlığı sorgulanmış,
*sanatın bağlam, mekan ve izleyiciyle karşılıklı iletişim içinde geliştiği varsayılmıştır. - Çağdaş Sanat izleyicinin, sanatçı tarafından esere yerleştirilmiş göstergeleri yorumlamasını gerektiren mesajlar içerir. Çağdaş sanatçılar göstergelerin yöneticisidirler.
- Estetik temelli sanat pasif izleyici;
Mesaj temelli sanat aktif, analitik çözümleme yeteneğine sahip izleyici-okuyucuya gereksinir.
- Eserler çok nadiren bir tek şey hakkındadır; anlamları sanatçının, eleştirmenin, galerinin ve izleyicinin yorumuna göre çeşitlilik gösterir.
- Kitle iletişim araçlarının ve tüketim kültürünün gelişmesi, büyümesi ve etkisi Çağdaş Sanat için önemlidir. Medyanın haberler üzerindeki kontrolü, medyanın nelerin haber değeri taşıdığına karar verme tekeli, medyanın gücü sorgulanır. Televizyon imajları yorumlamamız, enformasyonu anlamamız, dünyayı kavrama biçimimiz üzerinde etkilidir.
- Çağdaş Sanat toplumsal, kültürel ve çevresel farkındalığımızı artırmakta önemli bir rol oynar ve bize dünyaya ilişkin bir perspektif sunar.
- Çağdaş Sanat bütün olası görüş ve yorumlar için bir platform sunar.
- Yaşanan değişimler, küresel anlaşmazlıklar ve ekonomik, sosyal, politik tartışmalar sanat dünyasını da sosyal gerçeklikle yüzleşmek üzere harekete geçirdi. Nasıl bir toplumda yaşamak istediğimiz ile ilgili etkileşim, sanat dünyasının başlıca konusu haline geldi.
- Çağdaş Sanat, zaman zaman, akım sonrası sanat olarak da adlandırılır. Eski nesillerin dahil olduğu üslupsal grupların günümüzde her sanatçıya bireysel tarzını bağımsız şekilde yönlendirilebileceği özgür bir alan bıraktığı kabul edilir.
- Çağdaş Sanat yapıtının başarılı yahut başarısız bulunma kriteri, diğer çağlarda uygulanan kriterlerle aynıdır: Yapıt akla ilginç sorular getiriyor mu? Malzemesi, yapısal/biçimsel ve kavramsal ögeleri birbiriyle etkin bir ilişki içinde mi? Bağlamıyla verimli bir etkileşimi var mı? Yapıt, başarması hedeflenen şeyi başarıyor mu?
- Küreselleşmenin sanattaki açılımı Çağdaş Sanat’tır.
- İnsan hakları ihlalleri çağımızda da bitmedi. Avrupa’daki etnik temizlik, Ruanda’da soykırım, ırkçılık, mültecilere yönelik muameleler, biyolojik siyaset, neo-faşistler…gibi nefret tohumları saçan inançlar birbirini beslemeye devam ediyor.
- 1990’larda küreselleşme, kimlik, çokkültürlülük, çoğulculuk siyasal kavramlar olarak ele alınmıştır. Sanatta politikanın önemi artmış, 2000’lerin sanatı bu kavramlar üzerine oturmuştur.
- Bu yıllarda bellek, kimlik, tarih, coğrafya, göç, göçebelik, sınır/sınırsızlaşma, mekan, politik İslam, kamusal alan-özel alan kavramları, özel hayat, gizlilik ve masumiyetin kaybı, eşcinsellik siyasaları başlıca uğraş alanları olmuştur. Çağdaş Sanat, sanatın gündelik hayatla tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar yakından ilişkilidir.
- Ulusal kültürlerin global kültürün altında ezildiğini öne süren çevreler var. Bu görüşte olanlar, Jean kültürünün, Coca Cola kültürünün, McDonald’s kültürünün karşısında hiçbir şeyin dayanamadığını, ürünlerin hep aynı olduğunu, ticaretin hayatın tüm cephelerine egemen olduğunu, pazarın yasaları karşısında kültürün kendi yasalarını koruyamadığını savunuyorlar. Teknolojinin kültüre ihanet ettiği sonucuna varıyorlar. İnternet yoluyla, bir kültür küreselleşmesi değil, bir kültürel birörneklik, daha çok bir Amerikanlaşma yaşandığını düşünüyorlar.
akım sonrası sanat, Art International İstanbul, Art International İstanbul 2015, Bellek, bilgisayar ürünü görüntü, bilim, biyolojik siyaset, Çağdaş Sanat, Çağdaş Sanat nedir, Çağdaş Sanat toplumsal, Coca Cola, coğrafya, çoğulculuk siyasal kavramlar, çokkültürlülük, ekonomik, estetik bir etkinlik olarak sanat, Estetik temelli sanat, film, gizlilik, göç, göçebelik, internet, ırkçılık, Jean, Jean kültürü, kimlik, Kitle iletişim araçları, kültür küreselleşmesi, kültürel ve çevresel, küresel anlaşmazlıklar, Küreselleşme, Küreselleşmenin sanattaki açılımı Çağdaş Sanat, Larissa Fassler, McDonald’s, McDonald’s Çocukları, medya, mekan, mülteci, neo-faşist, özel hayat, özgürlükçü sanat, politik İslam, politik tartışmalar, politik ve güncel, Politik yön, reklam, Ruanda’da soykırım, sanat dünyası, sınır/sınırsızlaşma, sosyal, Taksim Meydanı, Tarih, TV
Leave A Reply