SERT, SAYDAM ve KIRILGAN YAZI DİZİSİNİN KAYNAKLARI
Sadberk Hanım Müzesi, Aksoy Matbaacılık, 1989. Sayfa 94, 95.
Beykoz Cam ve Billur Müzesi, Ed. Nazan Erbil, Milli Saraylar Başkanlığı, 2021.
Everyday Life in the Ancient World, Ed. John Haywood, Hermes House, sayfa 150.
Gordion Müzesi Rehberi, Haz.: Kenneth Sams, İlhan Temizsoy, T.C. Kültür Bakanlığı Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü. Sayfa 74.
Antik Dünyada Bilinmesi Gereken 500 Şey, Carolyn Howitt, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2009. Sayfa 71.
Gorgo Medusa Cam Eserler Arkeoloji Müzesi, Aktüel Arkeoloji, Mayıs-Haziran 2013. Sayfa
Gaziantep’te Medusa Cam Eserler Müzesi Kapanıyor, https://arkeofili.com, 24 Nisan 2019.
Mardin Müzesi, Alabastron (Koku Kabı), 28 Temmuz 2018.
Dünya Sanat Tarihi, John Fleming ve Hugh Honour, Alfa Basım Yayım, 2016.
Binalar Nasıl Okunur?, Carol Davidson Cragoe, YEM Yayın, 2011.
Byzantine & Medieval Art, Ed. René Huyghe, The Hamlyn Publishing Group, 1981.
Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni Koruma ve Yaşatma Derneği Yayını.
AnaBritannica mozaik ve mozaik cam maddeleri.
Adıyaman, Elazığ, Hatay, Mardin, Şanlıurfa Müzelerinde Bulunan İslami Dönem Cam Eserler, Gül Geyik Karpuz, Atatürk Üniversitesi Doktora Tezi, 2014.
Antikçağ’da Cam Kap Formlarının Kullanımı Üzerine Bir Deneme, Fevziye Eker,https://dergipark.org.tr.
English Glassware to 1900, Charles Truman, Victoria & Albert Museum, Her Majesty’s Stationery Office 1984.
World Antiques, The Caxton Publishing Company Limited, 1974.
Glass-making, the Venetian Monopoly, Sylvia Coppen-Gardner, Volume I, page 40-44.
England’s First Crystal Glass, G. B. Hughes, Volume I, page 116-121.
Decorative Glass ‘a la façon de Venise’, Frank Davis, Volume 2, page 213-217.
Distinction in German and Bohemian Glass, Gabriella Gros-Galliner, Volume 2, page 304-309.
A Revolution in Glassmaking, Peter Lazarus, Volume 3, page 390-395.
Early Looking-Glasses, Edward Pinto, Volume 3, page 405-409.
Eighteen-century Bohemian Glass, Gabriella Gros-Galliner, Volume 3, page 462-468.
The Golden Age of English Glass, Peter Lazarus, Volume 5, page 832-836.
Commemorative Glasses, Geoffrey Wills, Volume 5, page 957-961.
Early Glass, Wistar and Stiegel, Kenneth Wilson, Volume 6, page 1014-1019.
Waterford and Other Irish Glass, Geoffrey Wills, Volume 7, page 1172-1177.
Coloured Glass, Margaret Frazer, Volume 7, page 1240-1244.
The Imperial Glass Factory, Malcolm Burgess, Volume 7, page 1280-1284.
Amelung and the Minor Glassworks, Kenneth M. Wilson, Volume 8, page 1366-1369.
Cameos, Medals and Imitation Gems, Robin Hutchison, Volume 8, page 1406-1410.
Glass from Bohemia, Keith Middlemas, Volume 8, page 1436-1441.
Table-glass for the British, Frank Davis, Volume 8, page 1451-1456.
Glass of ‘Uncommon Brillancy’, Gabriella Gros-Galliner, Volume 8, page 1469-1473.
French Coloured Glass, Ada Polak, Volume 9, page 1600-1604.
Ceramics and Glass, David Battie, Volume 9, page 1662-1667.
English Cameo Glass, Sylvia Coppen-Gardner, Volume 9, page 1690-1695.
French Art Glass, Lynne Thornton, Volume 10, page 1758-1762.
Art Glass in America, Kenneth Wilson, Volume 10, page 1806-1811.
Lötz and Austrian Glass, Gawain McKinley, Volume 10, 1863-1868.
Tiffany Glass, Philippe Garner, Volume 10, page 1892-1897.
Clutha Glass, Juliet Scott, Volume 10, page 1902-1904.
Leave A Reply