Post Empresyonizm-Art İzlenimcilik
- Fransa’da, İzlenimci akımın bazı temsilcileri arasında 19.yüzyılın sonlarına doğru İzlenimciliğin kurallarına tepki doğdu.
- İzlenimciliğin kimi sınırlarını aşmak, resimlerine kişiselliklerini katmak istediler.
- İzlenimciliğin canlı ve parlak renkleri, gelenekselin dışına çıkan konu anlayışı korundu.
- Bilimsel bulgular, rengin nesneye ait bir şey olmadığını, ancak ondan yansıyan ışığın bir özelliği olduğunu ortaya çıkarmıştı.
- Ard İzlenimci olarak adlandırılan ressamlar aslında bir grup oluşturmazlar.
- Yirminci yüzyıl sanatı için hem kuramsal düzeyde, hem de uygulamada birçok başlangıç noktaları sağladılar.
PAUL GAUGIN (1848-1903)
- Empresyonistlere düşünceye yer vermedikleri için karşı çıkar.
- Doğanın değil, kendi gerçeğini yapar.
- İçe dönüktür.
- Sanatında renk ve form çok önemlidir.
- Satıhta renkler.
- Renklerde geçiş yok.
- Kullandığı renkler doğal renkler değil.
- Hislerini yansıtan renkler kullanıyor (ekspresyonist).
- Geniş lekeler.
- Öğüdü, “işinize yaramıyorsa gölge kullanmayın”.
- Gölgeyi de form olarak yapar.
- Perspektif yok.
- Soyut motifler kullanır.
- Dekoratif.
- Yalın, ayrıntısız.
- Felsefi.
- Japon resim sanatından etkileniyor.
- Parçalardan bütüne gider.
- Yumuşak kıvrımlı formlar kullanır.
- Sembolik karakterleri renkleriyle vurgular.
- İlkel sanatı resme sokuyor.
- Önce Empresyonist, sonra Sembolist ve Ekspresyonist.
- Gaugin’in ilk müşterisi Degas olmuş.
PAUL CEZANNE (1839-1906)
- Akademik sanatın kurallarının doğaya aykırı olduğu konusunda Empresyonistlerle aynı görüşte.
- Empresyonistlerin aksine, değişmeyeni yakalamak istiyor.
- Amacı, gözün gördüğü, görmediği doğanın arkasında yatan değişmeyen dengeye ulaşmak.
- Felsefesi Klasik, resimlerin yapılışı Modern.
- Dengeli.
- Perspektif ve hacim olmadan renk ile uzaklık yakınlık veriyor.
- Renkleri birbiri üstüne getirerek bambaşka bir perspektif yaratıyor.
- Ama, resminde renkten çok form önemli.
- Konstrüktif.
- Çok uzun zamanda bitiriyor resimlerini.
- Kompozisyona uygunluk için deformasyon kullanıyor.
- Titiz hesaplarla koyuyor lekeleri.
- Derinlik duygusunu geleneksel olmayan yöntemlerle vermek istiyor.
- Dengenin geometri ile sağlanabileceğini düşünüyor.
- Doğayı, koni, prizma ve silindire indirebilmenin gerekli olduğuna inanıyor.
- Modern sanatın babası.
- Kübizm akımının öncüsü.
Leave A Reply