- Kuşlar Yasına Gider (2017) adlı romanda beyaz at, telefon, kapıdaki asma, beyaz gömlekli çocuk, kediler leitmotif olarak kullanılmıştır.
- Asuman Kafaoğlu Büke, beş öyküden oluşan Gecenin Gecesi (2017) adlı kitabın ilk öyküsünün sinestezi kullanılarak anlatıldığını söylüyor bize. Bu birleşik duyu halinde yazarın bir renkten bir dokuya, bir kokudan bir sese geçerek okurun tüm duyularını harekete geçirdiğini anlamamızı sağlıyor. İkinci öyküde ise yazarın zıt ifadeleri bir arada kullanarak, oksimoron ile, okurun zihninde labirentler oluşturduğunu yazıyor.
- Gecenin Gecesi’ni desenleriyle donatan Ümit Ünal, 2008 yılında Toptaş’ın Gölgesizler adlı romanının senaryosunu yazıp filme çeken yönetmendir.
- Beni Köy Kuyularda (2019) adlı romanda ana izlek vahşi bir merak, başkalarının trajedisini izleme arzusudur. Yazar bu romanında yaşamayıp sadece seyreden seyir toplumunu ele alıyor. Seyirci bir tüketici, sadece seyrediyor, ardındaki gerçeği merak etmiyor. Ayrıca seyreden de seyrediliyor. Murat Çelik, vahşi kapitalizmin dönüştürdüğünü, dönüştürürken de insancıl olanı topyekun yıktığının anlatısı olarak özetliyor romanı.
- HAT kendisiyle yapılan söyleşide romanın, insanlardaki seyir merakının, başkalarının mahremiyetine düşkünlüğün ve bunların yol açtığı acımasızlığın ve tahribatın anlatısı olduğunu söylüyor. Görünmenin, göstermenin, görmenin çok önemsendiğine; başkalarının derdine kayıtsızlığın da aynı oranda arttığına dikkat çekiyor. “Kör kuyu” ile insanlığın düştüğü ve çıkamadığı, karanlığa battığı yeri kastediyor. Sosyal medyanın hareket noktalarından biri olmadığını söylüyor.
Yıldız Ecevit Hasan Ali Toptaş için “bir dilsel anıt”, “Türk edebiyatında bir uç durak”, diyor.
“Dil kuyumcusu”
“Bilinçaltı kurcalayıcısı”
“Düzyazıya gizlenmiş şair” yazara atfedilen diğer nitelikler.
Abdülmecid Efendi Köşkü, Aygır, Beni Köy Kuyularda, Bilinçaltı kurcalayıcısı, Daphne Wright, Dil kuyumcusu, Düzyazıya gizlenmiş şair, Gecenin Gecesi, Gölgesizler, Hasan Ali Toptaş, imge kırıcı, leitmotif, Murat Çelik, oksimoron, sinestezi, Ümit Ünal, Yıldız Ecevit
Leave A Reply